Projektstyring, machinima og World of Warcraft!
I dag afsluttede GAMETECH klassen, B22, deres tværfaglige forløb i Teknologi, Dansk og Kommunikation/IT om projektstyring. I de seneste 4 uger har klassen været delt i to: Horde og Alliance - hvor de yderligere er blevet inddelt i Teams: Trolls, Orcs, Undeads og Tauren / Humans, Gnomes, Dwarves og Night Elves.
Projektstyring har været omdrejningspunktet hvor eleverne bl.a. har lært:
• At oprette et Trello-board m. relevante kategorier (fx ”Alle Opgaver” / "Dagens Opgaver" / "Til gennemsyn" / "Færdige Opgaver")
• At nedbryde et projekt i mindre dele (arbejdsopgaver)
• At planlægge og evaluere deres eget projektarbejde undervejs m. opstartsmøder, statusmøder og evalueringsmøder.
• At fordele arbejdsopgaver – og synliggøre arbejdsfordelingen – internt i en gruppe.
• At samarbejde i en gruppe, og arbejde med forskellige grupperolle (fx ift. Belbins roller).
• At tidsestimere et projekt.
Den afgørende forskel har blot været, at de har trænet ovenstående kompetencer inde i den digitale verden, Azeroth.
Inde i spillet har eleverne fået tildelt en række forskellige quests, og for at komme i mål med disse quests, så har det været nødvendigt at arbejde aktivt med projektstyring.
Hvordan besejrer vi Hogger? Hvordan kommer vi til Undercity? Hvordan koordinerer vi, at vi alle samles i Ordgrummar og får taget et guild-foto?
.. Forløbet blev naturligvis afsluttet med et 𝐞𝐩𝐢𝐬𝐤 𝐬𝐥𝐚𝐠 til allersidst. Alliance mod Horde. For at forberede sig til slaget, så fik hvert Team til opgave at udarbejde en slagplan og en pitch som resten af faktionen skulle følge i slaget. Her hørte vi bl.a. referencer til taktikker fra krigsgeneraler fra 2. verdenskrig. Og Horde vandt (selvfølgelig, fristes man til at sige). 𝘍𝘖𝘙 𝘛𝘏𝘌 𝘏𝘖𝘙𝘋𝘌!